English
version


 
Neka ovo bude vaša početna stranica.
Stavite ovu stranicu u Favorites.
UNI Europa grafički sektor - O novim vještinama u grafičkom sektoru
Europska grafička industrija obuhvaća 120.000 tvrtki koje zapošljavaju oko 630.000 ljudi u različitim državama članicama i generiraju promet od 80 milijardi eura. Industrija obuhvaća i manje tvrtke, odnosno 90 posto tvrtki zapošljava manje od 10 radnika. 

Grafički sektor nije privlačan mladima

Grafička industrija je u posljednjem desetljeću prošla kroz strukturalne promjene koje su još više pojačane ekonomskom krizom 2008. godine. Grafička industrija pati od nedostatka kvalificiranih radnika, a razlozi su s jedne strane u starenju postojeće radne snage, a s druge strane, u nedostatku interesa mlađe generacije za radom u takvoj industriji. 
Teško je privući mlade ljude u grafičku industriju koja se više ne smatra modernim i budućnosti orijentiranim zanimanjem. Zbog nedostatka interesa za upis u grafičku školu, mnoge obrazovne institucije su smanjile svoje ponude, tako da je postalo sve teže obrazovati mlade ljude za zanimanje grafičara. Posljedica toga je da grafičkoj industriji nedostaju mnoge tradicionalne vještine koje su potrebne za rad na strojevima. Zahvaljujući novim tehnologijama koje se koriste u grafičkoj industriji (IT vještine, web dizajn…), mlađe generacije su vrlo dobro obrazovane u tom području i te vještine mogu koristiti i u grafičkoj industriji. No bez obzira na to, oni uglavnom ne odabiru grafički sektor za svoju karijeru. 

Zahtjevi prema Europskoj komisiji

Imajući u vidu gore rečeno, UNI Europa grafički sektor i Intergraf uputili su zajednički poziv Europskoj komisiji za poduzimanje mjera kojima bi se osnažio grafički sektor. Traže od Europske komisije da osigura dostupnost tradicionalnih vještina, podupire grafičku industriju sa smjernicama i alatima pomoću kojih bi se privukla mlađa generacija. Vrijedan aspekt rada je i međusobna razmjena iskustva između država članica. 
Kako bi se privuklo mlade ljude, potrebno je mijenjati obrazovni sustav. Prije svega je bitno prepoznati vještine koje će biti potrebne u budućnosti i one koje su potrebne na tržištu rada, te ih jačati kroz obrazovni sustav. No, pri tome se ne smiju zanemariti stariji radnici. Njih također treba prilagoditi novim poslovnim modelima i uvjetima rada kroz podupiranje cjeloživotnog učenja.
UNI Europa grafički sektor i Intergraf posebno stavljaju naglasak na jačanje socijalnog dijaloga bez kojeg se ne može postići kvalitetan napredak i poslodavaca i radnika. 

Verzija za ispis Povratak na prethodnu stranicu
 






Trenutno nema anketa.

Upišite se na mailing listu i primajte redovite obavijesti na email

email adresa: