English
version


 
Neka ovo bude vaša početna stranica.
Stavite ovu stranicu u Favorites.
Stranica: « 1 2 3 »
Antidepresivi – korisni lijekovi današnjice
Danas se ljudima, koji nisu depresivni u kliničkom smislu, daju lijekovi (antidepresivi) za najrazličitije probleme. U početku nije bilo tako. Pedesetih godina, kada su antidepresivi pušteni prvi put na tržište, njihova je upotreba bila ograničena samo za osobe koje su bile u ozbiljnoj depresiji. Međutim, danas dvije trećine antidepresivnih lijekova propisuju liječnici koji nisu psihijatri, i to za najrazličitije situacije: od najjednostavnijih slučajeva potištenosti, nemotiviranosti i umora na poslu, do razdražljivosti, raznih ovisnosti ili gojaznosti. Antidepresivi se čak negdje upotrebljavaju za poboljšanje rezultata u sportu i na radnome mjestu. Mnogi ljudi smatraju ove lijekove kao da su čarobni napitak od kojih nema nikakvih opasnosti. Ima i onih koji smatraju da ih prečesto uzimaju, onako usput, ali uglavnom nitko ne pobija njihovu široku društvenu prihvaćenost. Poznati američki psiholog Russ Newman, kaže: „Ljudi upotrebljavaju antidepresive kako bi bili produktivniji, kako bi mislili brže, bili manje uvučeni u sebe. Antidepresivi su postali način kako se nositi sa stresom i brzim tempom života.“ Najpoznatiji antidepresiv u svijetu, Prozac (koji je bio nazvan „lijekom devedesetih“), i mnogi drugi moderni, novootkriveni lijekovi iz te grupe, pokazali su se korisnima kod 65 do 75 posto deprimiranih osoba, što je bolji postotak uspješnosti nego kod mnogih drugih lijekova.


  • Neugodne se nuspojave često mogu ublažiti smanjenjem doze ili primjenom drugih antidepresiva


Verzija za ispis Pročitajte više
 
Zašto rad u vrtu pruža velika zadovoljstva?
Okopavati gredice s glavicama kupusa, hodati po rosom pokrivenoj zemlji i ubrati lijepu rajčicu, čučati i čupati korov oko cvijeća – kakve veze sve to ima za zdravlje?
Mnoge. Bavljenje vrtom, kao fizička aktivnost, višestruko je korisno. "Obrađivanje vrta je prirodna tjelovježba", kaže dr. Bryant Stamford, direktor Centra za promicanje zdravlja na sveučilištu Louisville (SAD). On ističe da fizički napor ne mora obavezno biti aerobički da bi bio od koristi. Rad u vrtu je upravo idealan za to. Uključeni ste u čitav niz fizičkih pokreta, u kojima je aktivan vjerojatno svaki mišić tijela. Sve više medicinskih studija ukazuje da obrađivanje vrta i druge manje naporne aktivnosti mogu također biti dobar recept za srčane bolesnike. Na primjer, jedna studija, provođena kroz sedam godina na sveučilištu Minnesota, utvrdila je da su muškarci srednjih godina života, kod kojih su bili prisutni visoki rizični faktori za srčana oboljenja, a bili su uključeni u redovnu laganu do umjerenu tjelovježbu, imali manju smrtnost od infarkta srca, nego slična grupa ljudi koja nije tjelesno vježbala. Vježbe su uključivale rad u vrtu, hodanje, kuglanje, ribolov, ples i obavljanje popravaka u kući. 

  • Vrt zdrave hrane
  • Vrt kao "utočište"


Verzija za ispis Pročitajte više
 
Za ostvarenje cilja treba se i potruditi
Vi me ne trebate da vam kažem da su posljednjih pet kilograma u skidanju prekomjerne tjelesne težine, najtvrđi orah. To i sami dobro znate. Ako, kao i većina drugih, imate takav problem, onda vam ti kilogrami sjede oko trbuha, kvareći vam liniju, izgled i vaše šanse na plaži.
Ako se određena ispitivanja pokažu točnima, nećete se moći utješiti da su ti kilogrami samo kozmetički, estetski problem.
Problem oko tih posljednjih pet-šest kilograma je u tome što su znanstvenici sve više uvjereni da je masno tkivo nagomilano oko trbuha, općenito opasnije nego naslage masti smještene negdje drugdje u tijelu. Oni smatraju da takav smještaj masnog tkiva može češće rezultirati srčanim oboljenjima, rakom i šećernom bolesti. Prema tome, umjesto da se pomirite sa svojom trbušinom, zagrizite u taj problem i zbacite sa sebe suvišnu "prtljagu".
Samo, nemojte očekivati da će to biti lako. Tih pet kilograma su već blizu donjih limita tjelesne težine, koju vaše genetsko ustrojstvo dopušta. Jednostavno rečeno, biološki vaše tijelo ne želi biti toliko mršavo.

  • Za desert – narezane jabuke


Verzija za ispis Pročitajte više
 
Što trebamo znati o „muškom klimakteriju“?
Postoji li "muška menopauza"? Brojni dokazi ukazuju na fizičke, hormonalne, psihološke i društvene promjene koje mogu početi u životu muškaraca, u njihovim 40-im, 50-im ili 60-im godinama.
Fizički, muškarac može primijetiti postupno smanjenje mišićne snage mase i snage. Česti psihički simptomi su tromost, depresija, razdražljivost, promjenljivost raspoloženja i gubitak osjećaja zadovoljstva. On može primijetiti i prve znakove slabljenja potencije i seksualne želje. Muškarci o tim simptomima ne razgovaraju. 

  • Postupna promjena
  • Organski faktori
  • Alkohol je također podmukli neprijatelj muškarcu u srednjoj dobi
  • Pušenje je apsolutno štetno
  • Prehrana također ima svoj dio utjecaja
  • Hormonalni faktor
  • Uloga partnerice



Verzija za ispis Pročitajte više
 
Iscjeliteljska snaga seksa - Može li seks liječiti?
Bez obzira na simptome od kojih osoba pati - glavobolje, bolovi u križima, depresija, dobar seksualni život može imati ljekovit učinak na njih. Preliminarna istraživanja ukazuju da seks može ojačati imunološki, obrambeni tjelesni sustav, olakšati bolove, ublažiti neke oblike migrenoznih glavobolja, a također pružiti i određene psihološke koristi.
Ključ je u vezi između emocija i fizičkog zdravlja. Pozitivne emocije - zabava, uzbuđenje - upravo ono što seks sa sobom donosi, mogu imati korisne učinke na organizam. Seks opušta napetost i isključuje adrenalinski stresni sustav. Znanstvena ispitivanja su potvrdila vezu između seksa i dobrog zdravija i to na specifične, katkad neočekivane načine.

Verzija za ispis Pročitajte više
 
Koje vitamine zaista trebamo?
Jeste li nedavno bili u kupovini vitamina? Na tržištu postoje tisuće različitih vitaminskih i mineralnih proizvoda i njihov broj svake godine raste. Mnogi od nas bespomoćno gledaju police u trgovinama i apotekama pitajući se što od toga treba uzeti.
Medicinska znanost je odredila preporučene količine vitamina i minerala koje muškarci i žene različitih dobi trebaju dnevno u svrhu održavanja dobrog zdravlja. Međutim, ispitivanja pokazuju da svega jedna od deset osoba redovno konzumira dovoljno voća i povrća. Ovdje su navedeni neki od najvažnijih vitamina i minerala. Ako uzimate neke lijekove, konzultirajte se sa svojim liječnikom prije nego što počnete upotrebljavati vitamine i minerale u obliku farmaceutskih preparata.

  • Vitamin E
  • Vitamin C
  • Vitamini B
  • Kalcij
  • Vitamin D
  • Magnezij
  • Željezo



Verzija za ispis Pročitajte više
 
Zašto valja misliti na kolesterol?
Smanjenje povećane razine kolesterola u krvi može smanjiti rizik od srčanog napada i umiranja od koronarne bolesti
Kolesterol je tvar slična mastima. Nalazimo ju u ljudskom i životinjskom organizmu, dok ju biljke nemaju. Kolesterol ima različite važne funkcije u tijelu. Normalna razina te tvari u krvi je između 4,0 do 6,5 mmol/l. Neka kardiološka društva preporučuju da normalne razine budu već od 3,5 do 5,2 mmol/l. U slučajevima povećane količine kolesterola može doći do njegovog taloženja na unutarnjoj stijenci koronarnih arterija (krvne žile koje opskrbljuju srčani mišić krvlju). Te naslage sužuju lumen arterija i to suženje može ići do te mjere da naslage potpuno začepe krvnu žilu i obustave krvnu cirkulaciju. Rezultat toga je smrt određenog dijela srčanog mišića (infarkt) i često smrt takve osobe. Već odavno je ova činjenica ukazala stručnjacima da lagodan život, bez fizičkih aktivnosti i obilna ishrana, s mnogo masnoća, pridonose širenju epidemije srčanih bolesti. Utvrđeno je da su povećane koncentracije kolesterola u krvi, povišeni krvni tlak, pušenje i prekomjerna tjelesna težina, rizični faktori za pojavu srčanog koronarnog oboljenja.
  • Dobar i loš kolesterol



Verzija za ispis Pročitajte više
 
Zdravo razmišljati – znači biti i otporniji prema bolestima
Novija saznanja o tome zašto neke osobe obole kad su izložene bakterijama, a druge ostanu zdrave, radikalno revidiraju poznatu koncepciju o uzrocima bolesti.
Nedavna istraživanja su, primjerice, pokazala kako na naše tjelesne obrambene snage (imunitet) djeluje i ono što se događa u našim glavama, kako djeluju hormonalne promjene nastale kao rezultat slabog nošenja sa svakodnevnim problemima ili kakvi su direktni učinci našeg centralnog sustava.

  • Cinici i oni s neprijateljskim stavovima izloženi su većem riziku od srčanog infarkta
  • Bolji društveni kontakti – jači tjelesni imunološki sustav


Verzija za ispis Pročitajte više
 
Zdravo je nadati se
Liječnici otkrivaju da je često najbolji lijek jednostavno poricati najgore – i očekivati najbolje
Pacijenti koji idu na operaciju obično slijede jednu od dviju mentalnih strategija: poricanje ili oprez. Oni u grupi "poricanje" izbjegavaju detaljno razgovarati o svojoj operaciji s bilo kim, niti žele mnogo znati o rizicima. Za razliku od njih, oni iz grupe "oprez" raspravljaju o svakom detalju operacije, o svakom detalju svoje bolesti, žele znati sve rizike operacije, kao i rizike ako se ne podvrgnu operaciji, sve potencijalne komplikacije, itd. Istraživanja su pokazala da oni iz grupe "poricanje" uglavnom prolaze bolje, imaju manje postoperativnih komplikacija i ranije su otpušteni iz bolnice. Isto tako, kod srčanih bolesnika, rezultati liječenja su uglavnom bolji u onih koji znaju kada prestati prekomjerno brinuti.

Verzija za ispis Pročitajte više
 
Zašto se ljudi mole?
Jedan prijatelj mi kaže: "Svaku večer prije spavanja, odem u neku sobu, u kojoj nema nikoga, zatvorim vrata i molim se pet minuta. Nitko me ne čuje, osim Boga, nadam se."

U ovom materijalističkom svijetu otuđenosti, gdje je većina ljudi zaokupljena sama sobom, postoji velika glad za osobnim doživljajem Boga koju molitelj želi zadovoljiti. Za većinu ljudi ozbiljne molitve počinju nakon tridesete godine života, kada iluzije da smo gospodari svoje sudbine pomalo iščezavaju i kada odrasla osoba razvije duboku duhovnu potrebu, katkad jedino mjesto ljubavi koja ničim nije uvjetovana. Predsjednik uprave jedne od najvećih multinacionalnih kompanija svako jutro kad dođe u svoj ured, sprovede 15 minuta u vježbama istezanja, a nakon toga 15 minuta u molitvi, u tišini. 
Neki se ljudi mole jer su jednostavno motivirani redovnim traženjem Božje utjehe. 


Verzija za ispis Pročitajte više
 
Stranica: « 1 2 3 »